• naše weby..
  • ..
  • .

Dobrá praxe Národní síť Zdravých měst

Jihomoravský kraj: Cena hejtmana za společenskou odpovědnost

Cenu hejtmana kraje za společenskou odpovědnost realizuje Rada kvality ČR od roku 2009, kdy byl v Moravskoslezském kraji vyhlášen první ročník. Cena ideově vychází z Národní ceny ČR za společenskou odpovědnost organizací (CSR) a je určena pro subjekty podnikatelského a veřejného sektoru. Cílem soutěže je ocenit firmy a organizace veřejného sektoru, které jsou aktivní při realizaci principů CSR a jsou vzorem ostatním subjektům v Jihomoravském kraji. Obecným cílem soutěže je iniciovat zájem organizací o principy CSR, charakterizované především zvýšeným zájmem o problematiku životního prostředí a sociální odpovědnosti, iniciovat posun pohledu na vlastní společenskou roli z úrovně „Profit only“ (pouze zisk) k širšímu pohledu tří „P“- „People-Planet-Profit“ (lidé- planeta-zisk) a přispívat tak k udržitelnému rozvoji kraje.
more info about the municipality

Basic information

Name of the city/town/region: South Moravian Region
Surname, firstname: Říhová, Helena
Organization: Jihomoravský kraj
E-mail: rihova.helena@kr-jihomoravsky.cz
Phone: 420 541 651 265
Subject: Výkon veřejné správy vč. metod kvality a CSR
Inovace, metody kvality v podnicích, hi-tech, envi-tech, CSR firem
Místní aktivity ke globálním tématům (fairtrade, ap.)

Description and outputs

Čeho se podařilo v rámci Vašich aktivit/projektů dosáhnout? Prostřednictvím soutěže síťujeme organizace se zájmem o CSR. Zůstáváme s nimi v kontaktu. Podařilo se navázat užší spolupráci s uvedenými partnery. Zvláštní finanční krytí si vyžádalo až samotné předávání cen, administrace soutěže byla jinak bez nároků na další zdroje.
Were the implemented activities documented? ANO
fotogalerie a tisková zpráva na webu JMK (<a>http://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=283944&TypeID=2</a>), obdržené přihlášky do soutěže, zápis ze zasedání hodnoticí komise, Memorandum o spolupráci mezi realizátory soutěže, vzorové dotazníky, uživatelská příručka, a další
Start of activity: 01.03.2015
Attachment

Budget

What were the financial costs of carrying out the activity? [tis. Kč] 150
How was the activity funded? z rozpočtu Jihomoravského kraje

Recommendations and inspiration

What recommendations / advice can be deduced from the implementation of your activities and provided to other municipalities with a similar intention? Počítejte s tím, že začátky budou rozpačité – organizace nemají potřebu chlubit se a hrnout se do soutěže. Ukažte jim, že mají co nabídnout a bude skvělé, když se na jejich příkladu budou učit ostatní. Jak účastníci, tak partneři soutěže ocenili její konání a přínos pro kultivaci společnosti. Soutěž je bezplatná a tudíž dostupná pro všechny.

Risk, obstacles and positive moments in the implementation process

During the implementation of the activities / project, did you encounter an event that fundamentally affected the implementation? Termín ukončení přijmu přihlášek spadal do nejexponovanějšího termínu letních prázdnin a dovolených. Několik organizací tak reagovalo až po oficiálním termínu ukončení příjmu přihlášek. Termín jsme proto posunuli z 31. 7. do 31. 8., který zůstal platný i pro rok 2016. Rizikem je především nedostatečný počet přihlášek, který může image soutěže poškodit.

Monitoring and evaluation

Has the impact of the implemented activity / project been measured and evaluated in any way? Realizátoři soutěže se při zasedání hodnoticí komise shodli, že 23 účastníků je s ohledem na konání prvního ročníku soutěže pozitivní výsledek. Všichni realizátoři souhlasili s vyhlášením dalšího ročníku.
What findings have you encountered thanks the evaluation process? Většina organizací reaguje až na osobní pozvání do soutěže. Pro zdar soutěže je klíčové všímat si v průběhu roku organizací, které mají co předat, jsou invenční, klientům a zaměstnancům poskytují nadstandardní zázemí a tyto poté osobně oslovit, aby neměly ostych se přihlásit. Druhým zjištěním je fakt, že i když má organizace všechny předpoklady k tomu, aby uspěla, neumí své kvality tzv. "prodat".
Do you plan to further develop/maintain the activity/project? V dalších letech bychom se rádi přiblížili zkušenosti Moravskoslezského kraje, který v roce 2015 obdržel 70 přihlášek. V roce 2017 bychom pro potenciální zájemce rádi zorganizovali setkání, na němž by si účastníci osvojili správnou metodiku psaní sebehodnotících zpráv a zvýšili tak šance na úspěch. Dále bychom soutěž rádi rozšířili o kategorii Dobrovolník roku.

Media, promotion

How was the communication with the media and what were the media outcomes? Média jsme o předávání ocenění a následně také o výsledcích soutěže informovali prostřednictvím tiskových zpráv přes tiskové oddělení kraje.O úspěších místních organizací psaly lokální deníky, např. Hodonínský deník, Blanenský deník, Slovácko - regionální deník, Znojemský deník, a další.

Vytištěná periodika k dispozici nemáme.O článcích jsme byli informování v rámci elektronického monitoringu tisku, který JMK využívá pro každodenní sledování zpráv týkajících se JMK.
Attachment:

Partakers

Name: Jihomoravský kraj
Company number or other registration data: 70888337
Address: Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno

Another partakers

Název:Krajská hospodářská komora jižní Moravy
IČO nebo jiný registrační údaj:69551175
Adresa:Purkyňova 648/125, 612 00 Brno
Web:http://www.khkjm.cz

Name:

Rada kvality ČR
Address:Novotného lávka 200/5, 116 68 Praha
Web:http://www.npj.cz/
Publicita OPZ - DobráPraxe Příklad byl zpracován za finanční podpory Evropského sociálního fondu a Operačního programu Zaměstnanost.
Detailně zpracované dobré praxe

KRAJ JIHOMORAVSKÝ

/ další dobré praxe

Nejčtenější dobrá praxe z tématu